Vanilla Land
MASTIKA .
Friday 25 November 2011 | 3:23 pm | 0 comments
Selamat sejahtera warga blogie ^^ rajin aku mengepos arie nie , maklum lha cuti sekolah aku busan . na text bofie deaa SPM so aku buad lha benda yang menghappykan drie aku sendiri . nampak title dekat atas toe ? ngee ~ mama aku seorang peminat setia majalah mastika . na dikatakan dari awal tahun 1998 sampai lha sekarang , setiap bulan membelinya . if miss na beli bulan yang lepas punye , gerenti mama aku akan cari balik dekat kedai . sampai penuh rak buku toe  . naik sesak aku tengok >.< mama aku akp cerita dlam buku nie menarik dan ad pengajaran sampai aku sendiri pun jadi minat . oke cukup , arie nie aku bukn na cerita pasal toe . aku na bercerita tentang tajuk yang ad dlam buku mastika bulan disember nie . banyak tajuk sebenarnya tapi aku sangat tertarik dengan tittle yang berkenaan . tajuk : bantu selamatkan gadi TERLANJUR / gadis DIPERKOSA .

 majalah mastika *bukan bulan disember punye . murah jea . beli lha , wink-II^^

   bila kite dengar tentang tajuk-II macm toe , da tentu-II sekali ramai yang kaitkan dengan kes pembuangan bayi betul ta ? oke ! sebenarnya betul . bila seseorang gadis itu mengandungkan anak luar nikah akibat diPERKOSA atau SUKA-II mereka akan berasa tertekan dan ingin mencuba berbagai-II cara untuk membuang kandungan berkenan . mereka berasa takut untuk memberitahu kedua ibubapa tentang pekara yang sebenarnya . sekiranya ibubapa mereka mengetahui , mereka akan diusir keluar dari rumah , dipukul dan anything else . bila kes-II seperti nie kebanyakannya seseorang gadis itu yang mendapat malu bagi yang lelaki pula kebanyakan mereka akan melapaskan tangan dengan muka yang agak selamba seperti tida tahu apa-II -..- patot ka ? pada pendapat aku , benda nie sama sekali tida patot . kite tida bule na salahkan setengah pihak saja sedangkan masa ‘berseronok’ bersama-II , masa malu seorang saja yang mendapat aib dan dipersalahkan . bagi yang lelaki memang tida meningalkan kesan apa-II tentang perbuatan toe . bagi perempuan ? ini mendatangkan impak yang besar . atotot >.<  na sesal dengan benda yang suda berlaku pun tida berguna . bila kes-II sebegini kite tida patot menyalahkan kedua ibubapa saja , kite patot menyalahkan drie sendiri kerana terlalu mudah dihasut . buda-II remaja zaman sekarang perlu lebih diperhatikan oleh ibubapa , maklum lha zaman cangihh . otak anak-II zaman sekarang pun makin cangih juga untuk membuat benda yang luar jangkau ibubapa ^^ mama dan ayah aku tida pena melarang aku untuk berkawan dengan sesiapa saja cuma mereka selalu berpesan supaya pandai jaga drie sendiri , serta menjauhi benda yang agak-II kurgg elok . if perlu bagi kite yang perempuan nie , belaja siket-II tentang seni pertahankan drie . ini untuk drie kite juga , kalo korgg rase lelaki toe agak-II menyeramkan . apa lagi ! cepatt-II lha karate . sorry if yang aku tulis nie ad menyingung perasaan korgg yang baca :B sampai sini saje lha .

kbyee .

Older Post | Newer Post

Hello world! I'm EIRA who is the owner of this blog :) Thanks for coming into my blog. Hope you enjoy okay? Do read do follow and InsyaAllah I'll follow back dear ^^
 BabyComel


Entries
About
Link
Kpopers



Template By Asna
Background and Header by Nurul Atiqah
And The Frebiess By Ienaz